Σε ένα κομμωτήριο, ο ρόλος της υποδοχής (ρεσεψιόν) είναι στρατηγικός και απαιτεί εμπειρία και δεξιότητα. Όπως και σε ένα ξενοδοχείο, ο υπάλληλος υποδοχής είναι ο πιο σημαντικός άνθρωπος, αυτός που αναγνωρίζει τους πελάτες με την πρώτη ματιά και ο πρώτος που τους υποδέχεται και τους καλωσορίζει. 3 ΕΙΔΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
· Οι πιστοί πελάτες.
· Οι περαστικοί, χωρίς ραντεβού.
· Αυτοί που έρχονται για πρώτη φορά με ραντεβού.
Για κάθε πελάτη πρέπει να δημιουργείται μια εμπειρία κατά την υποδοχή. Όλοι οι πελάτες θα πρέπει να νιώθουν αμέσως ότι μπήκαν σε έναν κόσμο μόδας και ομορφιάς. Εάν χρειαστεί να περιμένουν μερικά λεπτά, τότε θα πρέπει να μπορούν να ονειρευτούν και να χαλαρώσουν. Ο κάθε πελάτης θα πρέπει να αισθάνεται σημαντικός και αναγνωρίσιμος.
ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ
Καλωσορίστε κάθε πελάτη σαν ένα μοναδικό, εξαιρετικό άτομο και προσωποποιήστε την υποδοχή σας. Κοιτάτε τακτικά το καρνέ των ραντεβού, ώστε να θυμάστε τα ονόματα των πελατών και το λόγο της επίσκεψής τους. Καλωσορίστε τον κάθε πελάτη με μια προσεκτική ματιά και ένα χαμογελαστό νεύμα του κεφαλιού μόλις μπει στο χώρο.
Θα πρέπει να υποδεχθείτε τον πελάτη προσωπικά μέσα στα 20 δευτερόλεπτα από την είσοδό του. Μη μένετε πίσω από τον πάγκο της ρεσεψιόν, πηγαίνετε προς το μέρος του. Κάντε τους πελάτες σας να νιώσουν οικεία, ζητήστε να πάρετε το παλτό ή το σακάκι τους. Ρωτήστε την πελάτισσα τι ακριβώς θα ήθελε να κάνει, ελέγξτε πόσο χρόνο έχει στη διάθεσή της και προτείνετέ της να ξεκινήσει το ταξίδι της με μια διάγνωση ομορφιάς. Εάν ο κομμωτής της δεν είναι άμεσα διαθέσιμος, προτείνετέ της να περιμένει και πείτε της σε πόσο χρόνο θα εξυπηρετηθεί. Όταν καθίσει, προτείνετέ της κάτι να πιει, δείξτε της τα τελευταία περιοδικά και άλμπουμ κομμωτικής (κατά προτίμηση σε τάμπλετ). Στη ρεσεψιόν, κρατήστε τα στοιχεία των πελατών ενημερωμένα. Τα περιοδικά στη ζώνη αναμονής θα πρέπει να είναι πρόσφατα και να έχουν σχέση με μόδα και ομορφιά. Ο πελάτης θα πρέπει να μπορεί να ανανεώσει το ρόφημα ή το ποτό του, είναι λοιπόν καλό να βρίσκεται ο χώρος προετοιμασίας (coffee station) σε ορατό σημείο.