Το event πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018 στο club Ιερά Οδός παρουσία πλήθους κόσμου που έσπευσε για να γνωρίσει από κοντά την σημαντικότερη ομάδα barbering στον κόσμο. Η Reuzel και Reuzel Greece -η οποία στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Copad του Γιάννη Πανταζόπουλου- έφεραν στη χώρα μας τους εκκεντρικούς barbers. Την παραγωγή του show ανέλαβε το Lemon Poppy Seed. Το περιοδικό Estetica ήταν χορηγός επικοινωνίας της εκδήλωσης.
«Διανύουμε την εποχή της αναγέννησης του barber shop» ανέφεραν στο περιοδικό Estetica– λίγο πριν από την έναρξη του show- o Bertus (Robert-Jan Rietveld) και ο Leen (Lion Bergmann) οι ιδιοκτήτες του φημισμένου Schorem Haarsnijder En Barbier στο Ρότερνταμ, το οποίο άνοιξε το 2011. «Δεν είμαστε κατά της μόδας αλλά έχουμε κάνει την επιλογή μας και αυτή είναι τα κλασικά ανδρικά κουρέματα. Ακόμη και στον κινηματογράφο – αν παρατηρήσετε – τα κουρέματα είναι κλασικά, όπως για παράδειγμα στις ταινίες του James Bond» πρόσθεσαν οι ίδιοι. Στο πλαίσιο αυτό, μας διευκρίνισαν ότι τα «old school κουρέματα ταιριάζουν σε κάθε τύπο άνδρα».
Ξεκίνησαν την ενασχόλησή τους με το barbering από την ηλικία των 14 ετών, ενώ όταν η συζήτηση ήρθε για την Ελλάδα τόνισαν ότι η χώρα μας έχει ιστορία ετών στα barber shops. Όσο για το κατάστημά τους, Είναι 60 τ.μ. και βρίσκεται σε κεντρικό σημείο του Ρότερνταμ. Εκεί, πελάτες και εργαζόμενοι είναι μία μεγάλη παρέα, ενώ η προσέλευση γίνεται χωρίς ραντεβού. Ο καθένας περιμένει υπομονετικά να έρθει η σειρά του.
Τα shows που πραγματοποιούν σε κάθε γωνιά του πλανήτη, τα ξεκίνησαν το 2014 από τον Καναδά. «Μας υποδέχτηκαν σαν rock stars. Ήταν σαν συναυλία» επεσήμαναν με ενθουσιασμό οι Schorem, σημειώνοντας ότι έχουν γυρίσει τον κόσμο τρεις φορές για να δείξουν τις τεχνικές της δουλειάς τους. Στην Ελλάδα μπορεί να ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκαν για επαγγελματικούς λόγους αλλά όπως μας αποκάλυψαν έχουν ήδη επισκεφθεί πολλά από τα ελληνικά νησιά.
ΣΕ ΑΝΟΔΟ TA ΒΑRBER SHOPS
Ο ιδιοκτήτης της Copad κ. Γιάννης Πανταζόπουλος ανέφερε σε δηλώσεις του στο περιοδικό Estetica ότι «είμαι αντιπρόσωπος εδώ και τέσσερα χρόνια της εταιρείας Reuzel στην Ελλάδα. Οπότε είχε ωριμάσει αυτή η ανάγκη από τους πελάτες μας για να φέρουμε τους Schorem στην Αθήνα». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία άνθιση στο ανδρικό κούρεμα παρά την οικονομική κρίση, ενώ ταυτόχρονα «άλλαξε η νοοτροπία των πελατών ηλικίας 15 έως 30 χρόνων, οι οποίοι θέλουν τους δικούς τους χώρους». Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι Schorem έφεραν στην Ευρώπη το αμερικάνικο barbering με αποτέλεσμα η τάση αυτή να αποκτήσει μεγάλη ώθηση και να αυξάνονται συνεχώς τα barber shops».
Από την πλευρά του, ο Νίκος Κούρος, ιδιοκτήτης του κομμωτηρίου Lemon Poppy Seed, που ανέλαβε και την παραγωγή του show υπογράμμισε στο Estetica ότι η γνωριμία του με τους Schorem κρατάει χρόνια, τονίζοντας παράλληλα ότι «η συγκεκριμένη ομάδα έφερε την επανάσταση στο ανδρικό κούρεμα». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «τα τελευταία πέντε χρόνια άνοιξαν νέα κουρεία, αναβαθμίστηκε ο χώρος του barber shop και το ανδρικό κούρεμα απέκτησε άλλη αίγλη. Οι Schorem άσκησαν μεγάλη επιρροή σε όλο αυτό και αξίζει κάποιος να τους παρακολουθήσει. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πως το κατάφεραν. Τι αντιμετώπιση έχουν απέναντι στον πελάτη αλλά και απέναντι στη δουλειά τους γενικότερα. Από το πώς πρέπει να είναι ένας κουρέας, πώς θα φτιάξει το κουρείο του αλλά και τι προϊόντα και εργαλεία θα χρησιμοποιήσει». Τέλος, ο κ. Κούρος κατέληξε στις δηλώσεις του αναφέροντας ότι «με τον Γιάννη Πανταζόπουλο κάνουμε μία προσπάθεια για πιο σφαιρική οπτική της εκπαίδευσης και πώς πρέπει να αντιμετωπίζει ένας επαγγελματίας τη δουλειά του».
Αξίξει να σημειωθεί ότι η Reuzel και Reuzel Greece -η οποία στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Copad του Γιάννη Πανταζόπουλου- έφεραν στη χώρα μας τους εκκεντρικούς barbers. Την παραγωγή του show ανέλαβε το Lemon Poppy Seed. Το περιοδικό Estetica ήταν χορηγός επικοινωνίας της εκδήλωσης.
Photos: Yiorgos Mavropoulos